Cry Now, Smile Later

a couple of cars

Kategori: Allmänt

Plåtning kändes väldigt bra, och jag tror att vi kommer få fram några bra bilder! Väntar med spänning på att dom ska dunka in i mailen.
Idag så fick jag ett litet "ryck" efter att jag hade varit på anställningsintervju, och fick för mig att bara mörbulta benen. Började snabbt tänka igenom någon typ av upplägg med reps, vikt osv. Och kom ganska snabbt fram till övningarna knäböj och marklyft: 10 set bestående av 10 repetitioner av vardera, med 100kg för att lätt hålla räkningen på en totalvikt för passet. Grundidén för det här passet fick jag från min gode vän, och vid vissa förgyllna tillfällen träningskompanjon, Sebastian Lindberg. Som till min min stora glädje också har börjat blogga om sitt träningsliv. Här har ni monstret!

100 x 10 x 10 knäböj
100 x 10 x 10 marklyft

Så totalt 20 set, 200 repetitioner och 20 000kg eller också tjugo ton, lyfte jag idag!
Det kommer nog att kännas i morgon, hoppas jag i alla fall.
Ett sånt här pass är både roligt men också sjukt tungt. Det blev några vändor ner i golvet speciellt efter avslutade knäböjen..

När jag skulle hem och var sådär läskigt mör i låren, så visar det sig att bussarna bara går en gång i timmen och att jag missade den precis. Hungrig som ett djur börjar jag gå, och det fick man ju ångra när man ställdes mot det här..


Fyfan säger jag bara! Det sved i både kropp och själ att behöva släpa sig upp för den här backen.

Min lilla stash blev det efterfrågan på, vad använder jag och varför.


Så here we go, från vänster till höger och lite kortfattat.

Pro Long - Ett långsamt protein från Scitec som portionerar ut protein i kroppen under åtta timmar, min livräddare när jag ligger sjuk och inte orkar laga mat eller har svårt att äta.

Vip-X (Body Science) - En sinnessjuk pre-workout som jag fullkomligt älskar. Jag kommer att göra en fullskalig recension av den snart.

Jacked XX (Body Science/JACKED) - Min trogna träningsvän, vi har haft mycket fina stunder tillsammans. (Recension finns tidigare i bloggen) 

EAA-XX (Body Science) - Essensiella Aminosyror spetsade med vitaminer som även bidrar med ökad pigghet och snabbare återhämtning.

Leucin (Body Science) - Den viktigaste aminosyran för muskelbygge, en riktig geniprodukt som jag rör ner i mitt protein för att få det där lilla extra.

Triblulus (Body Science) - Ett extrakt från en ört som kan hjälpa kroppen med testosteronproduktionen, jag behövde detta för att jag rubbade min testobalans i samband med en diet, ska gå in på det senare.

Showtime (Scivation) - En vätsketömningsprodukt som jag experimenterade lite med i samband med plåtningen här, tror att den bidrog trots att jag inte han ta en hel dosering på fyra dagar. Ska testa den igen senare.

L-Arginine - En underbar produkt från Scitec som ger dig ditt livs pump efter andra setet, och doseringen är ynka 2,5cl. Inga piller, inget knas, bara att ta en shot så går det kalas. (haha) Enough said!

Whey 100% (Body Science) - Det står där bakom och gömmer sig för kameran. Mitt all-time favoritprotein, smakerna jag har är blåbär och päronsplitt.

Protein Meal (Body Science) - Vansinnigt goda bars med hela 20g protein/bar. Jag brukar äta dom under långa gympass eller som mellanmål under längre proteinfattiga perioder.

Det var nog det, ni finner samtliga ovannämda produkter genom att gå in på mmsports hemsida www.mmsports.se, eller så klickar ni bara på den enorma bannern högst upp på sidan. Om ni undrar något mer så är det bara att fråga mig här på bloggen.

/Cry Now, Smile Later

Kommentarer


Kommentera inlägget här: