Cry Now, Smile Later

Our beliefs

Kategori: Allmänt

Vad tänker jag när jag är på gymmet? Vad tänker du när du är på gymmet? Vad ska man tänka?
När jag inte tänker på de kommande repetitioner som ska göras, så gillar jag att tänka att jag är överlägsen. Det här kommer nog att väcka lite tankar hos er som läser, "Självgod? Vem tror han att han är?"
Visst kan det låta så. Men jag måste tänka så. Jag måste tänka att jag är starkare, att jag vet mer, att jag har bättre teknik, att jag tränar hårdare och att jag utvecklas mer. Att jag blir STÖRRE och STARKARE än resten. Jag finner faktiskt ingen större personlig inspirationskälla till min träning än det som jag snart ska skriva. Jag ska bara lägga till att jag inte njuter av varje pass, jag känner ibland att det skulle vara så skönt att stanna hemma och ta det lugnt. Att inte ta sig till gymmet en regnig och mörk eftermiddag för att träna lårens uthållighet.
Men jag gör det ändå, inte för att det är kul. Utan för att jag vill bli bäst. Jag tänker aldrig att fan va kul det ska bli att tävla i AF om något år, jag tänker att fan va kul det ska bli att vinna AF om något år. Jag finner ingen mening i att träna annars, och jag kommer aldrig att träna för en andraplats.
Det är så här jag tänker och fungerar. Det här "Jag-är-bäst-tänket" är dock något som jag aldrig visar på gymmet eller utåt över huvudtaget, utan allt är mentalt. Ingen gillar ju en översittare, och jag vet hur skönt det är att sätta sånna på plats. Därför tycker jag att det är grymt kul och viktigt att träna med t.ex Sebastian Lindberg som faktiskt sätter Mig på plats.

Dagens styrkepass:
Chins 25kg
Pullup 50kg
Cabelcrunches på bosuboll
45° sidebend
Stående sidebend
Floorwipers

Efter floorwipsen så gjorde jag faktiskt en vriden version av slutet på 300 testet. Jag höll bara 60kgstången och rörde den långsamt fram och tillbaka, sida till sida flera gånger om i några set för att få den där extrema utmattningen som man får under 300. Sen avslutade jag med 30 chins så snabbt jag kunde. Börjar längta lite till nästa test!

Det blev inga foton under träningen idag, så jag bjuder på en som togs efter passet idag. Nu ska jag experimentera med att komma i form till söndagens plåtning, och lite hjälpmedel kommer på posten i morgon.


/Cry Now, Smile Later

Kommentarer

  • Stefan säger:

    När blir det 300 igen då?? :D



    Snygga tankar och rätt inställning!

    2012-06-09 | 15:04:41
  • CNSL säger:

    Kul att höra :)

    Ja det börjar nalkas 300, bör bli inom 2 veckor i alla fall. Bara att börja ladda!

    2012-06-09 | 19:28:37
    Bloggadress: http://crynowsmilelater.blogg.se/

Kommentera inlägget här: