Cry Now, Smile Later

Bänkpress

Kategori: Allmänt

Ja ni läste rätt, bänkpress! Comeback för min del, då jag inte har bänkat sedan februari. Då låg jag och slet med 80kg, fick ont i axlar och fick ingen vidare kontakt. Jag testade att träna på 90kg igår vilket var en ganska bra "nybörjar"-vikt, ska väl kunna komma upp på 95kg ganska snart. Juste, jag hade ju fortfarande inte tagit 100kg i bänken, så jag rev av det igår också och gjorde nästan en tvåa.
Hantelpressen då? Jag kommer inte att sluta med hantelpressen, men nu är jag uppe och krigar på 40kg hantlarna när jag tränar styrka och det går ju tyvärr inte högre på 24/7. Så det är därför jag jobbar in bänkpressen igen. När det är volymträning så kommer jag kunna använda hantlar ett tag till i alla fall.
Passet igår då:
Bänkpress
Lutande hantelpress
Brant lutande hantelpress (Övre bröst+framsida axlar)
Cabelflies
Dips
Pushdowns
'Skallkrossarn'
"Press+excentrisk" (Jag har film på när jag gör det här, det kommer läggas upp snart)


Skitarg här, laddar inför ett hets-race mot mig själv i dips.

Sessiga triceps i repris!

Ikväll blir det ben/biceps med mina fina vänner. Sugen på att maxa, så ska se vad jag kan överraska med!

/Cry Now, Smile Later

Kommentarer


Kommentera inlägget här: