Cry Now, Smile Later

Be proud, not satisfied

Kategori: Allmänt

Jag skrev ju att jag skulle lägga in något lite extra för någon dag sedan när bilden uteblev. Så tänkte berätta lite om min deff, hur det har gått, hur jag gör det och bilder såklart.
Jag började för ungefär en och en halv månad sedan, och jag hade som plan att ta det ganska långsamt. Men efter att 2-3 veckor hade gått så hamnade jag i någon typ av svält i samband med en sjukvecka. Jag var aldrig hungrig och när jag väl tvingade mig att äta så var det protein som verkligen fick tryckas ner i svalget på mig. Jag blev lite orolig och tänkte mycket på hur kroppen reagerar på det och vilka konsekvenser det blir i volym/styrka. Men jag tog mig sakta och säkert ur den perioden, och jag det är faktiskt inget som jag skulle vilja ha ogjort då jag är ganska glad över kontentan.

Hur kändes det i början då? Att gå från att trycka i sig allt man får tag på till en strikt diet. Jag kan säga att den första och andra veckan så mådde jag dåligt. Jag var trött hela tiden, kände mig utmattad och jag saknade verkligen den mängd kolhydrater och kalorier som min kropp var van vid. Men jag kom ur det också som tur var, istället för att gå från allt till inget så bestämde jag mig för att gå från allt - till inget - till lite. För att sedan kunna avvänja mig i en takt som kändes bra.

Nu mår jag bra som bara den, jag har bra med energi och allt trots att jag sällan äter annat än kött, fisk och keso. Jag tränar väldigt ofta runt 13-14 tiden på dagen när jag är ledig. Så jag kliver väl upp runt 11.30 och äter fil med gojibär, lite havregryn, russin och några skivor torkad banan. Där har jag så jag klarar av att slita igenom mina pass.

Så, taget från vänster. Innan träning - 6 månader in - 7,5 månader + deff in.

Be proud, not satisfied.


/Cry Now, Smile Later

Kommentarer

  • Natta säger:

    Du såg mycket bättre ut när du var "7,5 månader" än när du börja deffa.. Du ser lite sliten där ut hörru, ta't lugnt bara!

    Svar: Du menar att det såg bättre ut efter 6 månader än efter 7,5 månader (alltså 1,5 månad deff.) Well, mitt intresse låg inte i att falla alla i smaken, utan att nå mina mål och att utsätta mig för "extrema" dieter osv. Men kul att du gav din åsikt :)
    crynowsmilelater.blogg.se

    2012-07-02 | 05:40:58

Kommentera inlägget här: