Cry Now, Smile Later

Träning

Kategori: Allmänt

Skulle jag klara mig utan den?

Nej. Det skulle jag verkligen inte. Jag ryser bara av själva tanken på att försoffa mig, äta en massa godis, chips, kakor, bullar och glass. Att inte träna. Att känna hur allt arbete, allt slit, blod, svett och alla känslor har varit i onödan. Att känna hur musklerna avdunstar likt en spilld vattendroppe på en varm platta, och hur fettet långsamt fyller ut alla delningar.

Hård träning, bra kost och en hälsosam livsstil är A och O för mig, det handlar inte bara om att bygga stora muskler och bränna fett. Den mänskliga kroppen är ett under, ett mästerverk. Ska vi då inte ge den vad den förtjänar? Förse den med vad den behöver, förse Oss med vad Vi behöver.

Jag vet att jag aldrig kommer att välja en chokladkaka över keso igen, jag vet att jag inte kommer ta fram en chipspåse på kvällskvisten när jag har tillgång till supergott proteinpulver och en hel värld med roliga recept. "Men jag kanske inte har proteinpulver hemma." Det finns alltid ursäkter och möjligheter. Vilken väg du väljer är helt upp till dig.

Något som jag inte riktigt förtsår är folk som säger att dom så gärna vill, men har inte tid att träna för att dom jobbar nu osv. Ett dygn består av 24 timmar. Vi räknar bort 7 timmar för sömn. 17h kvar. Jobbet tar vi bort 10,5 timmar för, 6,5h kvar. Träning, ett bra pass på 1,5 timme. Då har man alltså 5 timmar kvar till att göra exaaakt vad man vill på. Och för dom som ändå tycker att livet är fullspäckat så måste man inse att man inte får tid, man tar sig tid. Det finns inga ärliga genvägar i den här branschen, man får ingenting gratis.

Jag kommer nu att dela med mig av det som ekar i mitt träningshuvud:

"The one thing that turns dreams into reallity is effort."

Det är inte svårare än så, men inte lättare heller.

 

/Cry Now, Smile Later

Kommentarer


Kommentera inlägget här: