Cry Now, Smile Later

Ben och rygg

Kategori: Allmänt

Ben och rygg stod på schemat för tre dagar sedan, och jag skriver detta för att det är värt att nämna.
Detta passet skulle bli ett riktigt grispass, och så blev det också!
Sällskap denna dag var den tidigarenämnda PT'n och kortrådgivaren Sebastian Lindberg!
Ryggträningen såg ut såhär:
Chins.
6 maxreps - 4 maxreps - 6 maxreps - och avslutade med så många vi orkade.
Samtliga set viktade jag med 15kg.
Latsdrag.
6x3
Flaggan.
5x3 på varje sida.
Ben:
Marklyft, mycket fokus hamnade på marklyft för att vi har tränat benen tidigare i veckan, och då låg knäböj i spetsen. Efter några uppvärmningsset så körde vi 3 riktigt tunga set med målet 3-6 reps.
Jag körde med 150kg, vilket är en ganska stor grej för mig som har maxat 160kg tidigare.
4, 3, 2 blev repsantalet och jag kände mig riktigt nöjd efter den första 4an.
Vi fick tyvärr avbryta pga sargade händer efter chins + marklyft.
/ Cry now, smile later

Kommentarer


Kommentera inlägget här: