Cry Now, Smile Later

One hell of a training day

Kategori: Allmänt

Igår kom Anton över till mig runt kl ett för en powerwalk. Vädret skiftade väldigt mycket och gick hela tiden mellan sol och regn. Efter lite tagg så bestämde vi oss hur som helst för en löprunda istället. Vi sprang i ett hyfsat men relativt lugnt tempo, inte direkt som när jag springer själv. Som ni alla säkert vet så blir man ganska stum i benen efter att man har varit ute och sprungit, och ändå så väntade ett benpass på kvällen..

Så vid fem så följde jag med till SATS, ja SATS. För att träna mina ben och även lite rester som jag hade kvar från dagen innan, de raka magmusklerna och lite biceps. Men jag var trött i benen och jag vet att det inte är bra för muskeltillväxten att köra som jag då skulle ha gjort. Men det blev en maxning i den efterlängtade benpressen med Barkan iallafall. 300 kilo pressades i en etta trots utmattade lår, lite roligt.
Och det blev det enda jag gjorde för mina ben på SATS! Sen klev jag på mage, där det blev favoritövningen crunches på pilatesboll i cabelcross. Och sen 12x4 rak skivstångscurl för mina biceps. Inget monsterpass direkt, men det fyllde den funktion som jag var ute efter. Juste, en bild på packet ska ju upp också!
Det rullar på, åtta ska det bli!
Va skönt att vara klar för den här dagen tänkte jag då.. Men rätt som det var så stod jag på 24/7 med Johanna och körde ett snabbt men svinjobbigt konditionspass.
Idag känns det speciellt i vaderna, inte så konstigt eftersom att jag hade pump i dom under typ 4 timmar igår.
Idag ska jag egentligen köra bröst/triceps men får se vad jag hittar på, har haft dålig återhämtning från det senaste passet och har fortfarande ordentlig träningsvärk i brösten.
/Cry Now, Smile Later

Kommentarer


Kommentera inlägget här: